Selasa, 11 Ogos 2009

Blog Nasyid D'Malaysia...

Salam......
Hah, ari nie abang afiq, iskandar dan aku telah melancarkan satu blog nasyid yang bernama Citra Nasyeed... Nie semua abang afiq punye idea, cam korang tak kenal abang afiq nie, memang dia nie banyak idea woo... Yang kat atas tu, gambar tema kitorang wat... Leh tahan kan... Lawa plak kalau tengok banyak2 kali...hehehehehe... Wa tabik spring sama lu lah, abang afiq..
Nie lah dia abang afiq... Buat-buat study lah konon, hahahahah...Bagi sesiapa yang tak kenal abang afiq nie, dia nie senior aku kat Uniten Muadzam Shah nie, sebab dia jugak lah aku terkecimpung dalam nasyid nie secara tidak langsung nye... Dia dulu ambik Diploma Business, ngan geng2 dia dulu, cam Sarjen suma, dan puak2 yang ngam-ngam lah, ada je event, mesti muka-muka diorang je lah.. Sebab apa, diorang nie ukhuwah tak sama cam sekarang, pakat sombong jer... Dulu jumpa je tepi jalan, tak kira lah kenal ke tak, sembang cam 5 tahun tak jumpa tuu.... Tegur menegur nie, memang amalan diorang, sampai kan kawan jatuh motor 5 minit tadi pun, semua tau... Nak wat jahat pun susah, bak kata orang lagu tuh lah... Sekarang bukan cam dulu, itu kekadang aku teringat mesti aku senyum sesorang, kenangan-kenangan yang manis nie, tak dapat aku delete dalam kepala otak aku nie...

Ok, sambung balik, blog Citra Nasyeed (CN) nie kitorang ada banyak function nye, ada minus one lebih dari 300 lagu-lagu nasyid tanah air, lagu-lagu terbaru nasyid dari tanah air dan sebarang pun ada gak, plus chat room untuk peminat-peminat nasyid melontarkan idea dan kritikan membina supaya kita dapat maju dan terus berkembangnya nasyid tanah air nie... Kalau bukan kita, sapa lagi...Dan kami alu-alukan kepada semua peminat nasyid yang baru nak berkembang, leh r promosi korang nye lagu nasyid khusus nya kepada budak-budak nasyid underground... Hah, korang ,mesti terkejutkan, nasyid pun ada gig underground, tapi bukan yang lompat-lompat tu, semua lagu-lagu diorang berkonsep kan puji-pujian dan universal.. Non muslim pun suka dan pergi ke nasyid underground nie... Aku tak penah gi lagi, tapi member senior aku, abang Q, cakap camtu.. Teringin gak nak gi, mungkin bukan sekarang, tapi di suatu hari insyallah... Moga Allh tunjuk jalan kepadaku,amin...

Jangan lupa melawat blog CN tadi di http://citranasheed.blogspot.com/.... Sekarang nie pelancaran blog nie baru 20% baru, sebab bahan-bahan tak dimasukkan lagi, tapi kalau nak ziarah gak, sila kan... Jangan lupa hantar komen tau, k.....

Tiada ulasan:

.