Isnin, 24 Ogos 2009

Ahlan Wa Sahlan Ya Ramadan....

Bulan mulia, bulan terbaik untuk umat Muhammad s.a.w telah diwajibkan dalam rukun islam ketiga, yakni berpuasa dalam bulan Ramadhan... Perh,bersyarah lah plak... Malam pertama terawih kat balai islam ari tu, wat kan hati aku syahdu sebab Allah membuka kesempatan untuk aku untuk jumpa bulan Ramadhan nie.. Aku rasa Allah masih sayang kan aku, dan ingin memberi kesempatan untuk aku tambah amalan yang selama nie, asyik ciput suam-suam kuku je...
Walaupun dulu, aku penah makan curi-curi time kecik2 dulu, tapi aku sedih bila Allah tak pandang kita punya kesilapan itu sayu dosa, yelah time kecik lagi kot, xtau menda lagi..
Betul lah cakap kawan aku, Allah tak pandang kita leh ubah orang(dari jahat ke baik), Allah juz pandang kita punya usaha je.. itu pun dikirakan sebagai pahala gak.. Senang je nak wat pahala, tapi ramai plak yang susah payah nak wat dosa...Aku pun tak faham ngan orang-orang camnie.
Nie latihan pose kali nie, bagi aku tak perit cam dulu, kekadang tertidur lah menunggu waktu buka, dan kekadang tu gi kedai apek cina, beli ais krim sampai tak perasan langsung time tu pose.. Hahaahahaha, sampai bapak aku tampar ais krim yang aku dok syok jilat tu, nak nangis kot, tapi bila mak aku tanya," tak pose ke?", terus aku ludah cepat-cepa, basuh mulut... Hahahaha, memang kelakar time tu.. Memang time-time kecik, kenangan yang paling best aku belajar pose.. Dan alhamdulillah sekarang aku dah lali ngan pose nie, macih kat makbapak aku, yang selalu tak jemu ajar aku pose... macih mama. macih abah... amy lap u all very much!!!!

Tiada ulasan:

.