Rabu, 5 Ogos 2009

Influenza H1N1 Attacking Uniten Muadzam Shah...

Gempak kan tajuk dia, tapi memang benar.....

Aku dan ribuan mahasisiwa Uniten Muadzam Shah, terkejut pada 4/8/2009 yang lalu bile tetiba je ada khabar angin mengatakan Uniten dapat cuti sebab daripada 50 orang lebih yang dikuarantin kat Desa Harmoni, 5 telah positif H1N1. Sebelum tu, MRSM telah dikuarantin dan cuti sebab ada sorang pelajar tu positif..

Hari tu gak, Uniten kuar kan notis penutupan dan cuti sampai 11/8/2009 (bagi student foundation jer), tapi untuk student degree sampai 16/8/2009 (sambung cuti mid term).. Bagi aku, aku tak balik,(cian nye aku,waaaaaaa...) sebab kan kena handle Konsert Malam Amal tu, so kepada member2 crew, Ustaz dah sepakat ngan pihak urusan bahawasanya, Konsert kita akan ditunda ke 7/10/2009 atas sebab tertentu yang tak dapat dielakkan. Kalau tarikh tu tak dapat sambutan dari mahasiswa2 gak, aku tak tau lah.

Bahaya btul lah dugaan Allah kali nie, maybe ada hikmah, kan. Antara nya ialah:
  1. Dapat cuti lebih, ye tak. Seronok bebudak Uniten dapat cuti lebih, bukan selalu dapat cuti, tambah plak cuti mid term minggu, hah tambah lagi cuti... Masalah nye, aku lah tak seronok, tak dapat balik, sebab nak urus kan konsert besar nie...
  2. Maybe lagi satu, nak nak bagi Muadzam nie kurangkan dosa ckit kot,hahahahahah... Takde lah yang terbuat dosa nanti,kan.hahahahah...
  3. Lastly rasanya, nak mengajar kite tentang hygeniene (ilmu kebersihan), sebab kebersihan tu kan sebahagian daripada iman seorang muslim..Kalau tak, makan pun, basah kan tangan je,bukan basuh, ye tak..

Apa-apa hal pun, mulakan pencegahan nie, dari sekarang. Jangan dah kena baru nak menyesal,k. Nah langkah-langkah berjaga-jage yang sempat aku grab kat web tadi,k. Mencegah itu lebih baik dari mengubati. Selamat beramal, dan jage diri,k..

Tiada ulasan:

.