Selasa, 22 Jun 2010

Pesta Buku Selangor @ PKNS Shah Alam

Salam semua..

Anda di jemput menghadiri ke Pesta Buku Selangor, di PKNS Shah Alam pada 25 Jun hingga 5 Julai 2010 (11 hari).
Apa yang best nye pesta buku nieh ek? Mesti lah best sebab ada abang ensem,hahahaha,leh tanya lah,saya ler..hehehe..Bukan lah, kite leh jumpa dengan pelukis-pelukis tanah air, seperti Clay..
Kenal siapa Clay..Berasal dari negeri Selangor, minat melukis memang dari kecik lagi, tapi segalanya berubah bila apabila dia memasuki pertandingan bakat baru melukis 2004 yang dianjur kan oleh Gempak Starz.Dia berjaya menjuarai tempat pertama dan sejak tu,dia terus mengembangkan sayapnya di dalam bidang seni nie. Contoh karya nya yang aku suka seperti Shadow Quest..dan karya terbarunya adalah Kachigo.

Seterusnya Aliow dan Totoro..diorang nie best gak..Aliow asalnya dari Ujang dan Apo!, mesti korang kenalnya kan. Lim Tat dalam Apo tu,karekter Aliow lah..Dia berasal dari Johor dan mempunyai pengalaman dalam melukis dah 20 tahun.
Karya dia dulu-dulu macam "3 Pendekar Lalok" dan karya nya yang terbaru adalah Oka! (bersama totoro).
Dan Totoro plak terkenal dengan karyanya yang mantap2 dan dikenali kerana banyak karya2nya di dalam Gempak Starz. Dalam banyak-banyak karya dia,aku memang suka Taro Zero.Dulu dia melukis cite cam tu,sekarang dia melukis dengan Aliow cite Oka!.
Nie lah karya Aliow dan Totoro, Oka1..Cite pun best giler..nak tgk kenalah datang k..
Ok lagi satu pelukis terkenal, James Lu, dia pelukis yang melukis paling lama kat syarikat nie..Karyanya banyak terkenal dikalangan bangsa cina,akan tetapi kami telah mengadaptasikan bahasa melayu komik belia,supaya semua bangsa Malaysia boleh memahaminya.

Hah,apa yang ditunggu lagi,meh kita meriahkan lagi Pesta Buku Selangor @ PKNS Shah Alam pada 25 Jun-% Julai 2010.Jom..

Tiada ulasan:

.