Jumaat, 12 Jun 2009

Kenangan Terindah...

Assalamualaikum....hari nie aku terbangun dari tido yang lena, sebab dibuai mimpi indah... Aku termimpikan kenangan aku dulu kat sekolah.. Aku mimpi aku pakai baju sekolah dan duduk kat seat aku dulu..Betul lah cakap Cikgu Fod-zy, kenangan yang paling kita akan ingat sampai bebila time sekolah menengah dan kat Universiti.. Tapi sekolah menengah nie lebih membuatkan aku rkasih dan rindu sebab banyak benda aku belajar kat sana dulu..termasuk lah pandangan cinta pertama..hahahaah,kantoi plak...Nie gambar-gambar yang aku sempat sedut dan nak pamerkan kat korang, yang special buat kawan2 kat sekolah menengah aku dulu..Nie gambar terakhir kami kat kelas terakhir..Meja-meja tue berselerak sebab nak buat jamuaan akhir tahun...
Hah, nie gambar kami dengan cikgu kelas kami, Cikgu Norizan..Yang tengah khusyuk dengan makanan dia tue, namanye Cikgu Azad...Tengok tu, kalau makan memang tak tengok arang langsung,kan???
Nie plak gambar orang-orang yang suka sendiri (SS) ngan orang pantang tengok camera (PTC),hahahahah. Mana je camera pergi, ada je gambar diorang..hehehehe.Yang tengah duduk tu lah Cikgu Fod-zy...Nak cakap dengan dia, kena susun ayat dulu, nanti dia pusing ayat korang balik,alih-alih korang yang pening,hahahaah..
Ada pun gambar aku,ingatkan takde.Honestly nak bagitau korang,kitorang nie dah macam adek beradik dah pun, gi mana pun bersama, tapi malu-malu lah time tu, biasa ler, muda-muda lagi... Semua nampak ceria kan...Ah, ceria tu ada makna tu, hahahaaha...
Nie geng-geng muslimat kat kelas kami,bergambar dengan orang kuat sekolah nie, pengetua, Hajah Noriah, dia dah bersara. Mari kita panjatkan doakan kepada beliau, moga-moga dipanjangkan umur dan sihat sejahtera, insyallah..Aminnn..
Nie lah calon-calon model femes yang nak kuar kat TV,cuma xkuar lagi je lagi, sebab kena gam ngan pihak media seluruh dunia. Sebab tu korang tak penah nampak diorang kat TV,hahahahaha..
Nie gambar rakan-rakan muslimat dari kelas lain,ceria-ceria, childish-childish ckit dan always enjoy in whatever their do..Nie gambar yang bermakna bagi aku sebab, rakan yang sedang duduk, disebelah kiri itu lah terlebih dahulu menghadap Ilahi pada umur 18 tahun...Ini lah satu-satu nye gambar yang aku boleh tengok gambar dia, nama nye Siela..Ya Allah, Engkau cucuri rohnya dengan keberkatan dan rahmat kasih sayangMu, dan tempatkan lah bersama golongan-golongan yang Engkau redhai ...Aminnn...Aku tak nak cerita panjang-panjang psal dia, nanti tak psal-psal aku nangis plak..She was our best friend.....hmmm...
Nie plak satu-satu nye gambar yang aku ada time kitorang study sesama. Kalau tak silap nie time, kelas tambahan.. Arahan dari Cikgu Shohor, merangkap cikgu kami yang happening, dan ayah kepada kawanku,Redha yang bertunang tempoh ari..Pada yang tak baca lagi,baca k.
Majlis penyampaian anugerah, Persatuan Bahasa Melayu, nie gambar terakhir aku ngan ahli-ahli persatuan nie, junior-junior pun ada gak time nie. Bersama Pn.Hasni, merangkap cikgu sempoi, (yang pakai baju kuning,ditengah2 tu) yang telah banyak memberi kami bimbingan dan tujuk ajar dengan baik dan mesra alam, kami ucapkan TRIMASIH..heheeheh...


Yang tadi tu gambar lama-lama, nie gambar terbaru, reunion tahun lepas, kami wat kat Bam Pecah, Tanjung Piandang. Acara utama,BBQ!!!Yeah yaeh!!!Ahahaahaha. Nie yang aku suka nie. Bukan semua yang dapat hadir, atas sebab kerja dan sebagainye. Boleh lah tengok-tengok,k. Kalau berkenan, bagitau tau, mana tau, leh rekemen.. Tak salah nye membantu untuk 'membina masjid" ye tak...hahahahaha..

Semoga ukhuwah kita senantisa berkekelan sampai dihujung dunia,k.
AKU RINDU PADA KALIAN SEMUA!!!!!!!!

2 ulasan:

Cik Bee berkata...

ur schooldies time, sangat laa bha x cam.... manakah kamu, ku tercari cari dlm gmbr itu.. hikhikhik

linda isa berkata...

wuit, budak baju merah tu cute la...hehehe..tajul, ni blog aku..add tau

.