Isnin, 1 Jun 2009

Kasih Yang Terikat....


Tepat pada pukul 2.30 petang, bertarikh 31 Mei 2009, aku telah dijemput menghadiri majlis pertunangan kawan karibku, Redha di Kuantan, Pahang. Gambar yang di atas nie,gambar rombongan pihak lelaki tau. Ramai nie,kalau tak silap 8 ke 9 bijik kereta rombongan pihak lelaki nie,ramai tuh. Siap pegang hantaran tuh, para muslimat telah bertungkus-lumus menyiapkan hantaran yang serba indah nie, malam sebelumnya. Berkat kerjasama dan keihklasan makcik-makcik dan pakcik-pakcik nie,membuatkan aku terasa cam family sendiri plak. Cikgu Shohor (ayah Redha) pula,telah menyampaikan amanat-amanat kepada anaknya supaya boleh dijadikan bekalan hari esok (aku pun tumpang sekaki dengar).hehehehhehe..
Nie plak side dalam rumah bakal tunang si Redha nie,yang baju hijau tu wakil dari pihak lelaki, Pak Uda si Redha.Nampak hantaran-hantaran tu,banyak tu,siap salin sekali tu.So,kisah dalam rumah nie cam biasa lah berbincang dan terus merasmikan majlis pertunangan nie.
Nie mak Redha,sedang menyarung cincin pertunangan pada tunang si Redha nie, Sheil nama panggilan nye.Berdebar-debar tau,menyaksikan babak nie,tapi alhamdulillah lah,semua berjalan lancar. Ramai tau orang kat dalam rumah nie, kebanyakan para muslimat, aku nie pemalu,so kami telah upah pakar profesional ambik gambar nie,ain namanye,adik si Redha,hehehehe.So,kalau kite dapat lihatkan,ramai kawan-kawan Sheil dibelakang sana,maybe pemalu cam aku gak kot..hehehehe..
Nie lah Redha ngan Sheila,yang pelik nye tadi si Redha nie takde,camner plak leh ada tetiba nie. Itulah kuasa darah manis nye,bab-bab bergambar nie jangan lah panggil dia,memang dia pandai datang sendiri,hahahahah.sowey Redha..Diorang tengah memegang bekas hantaran cincin pertunangan diorang. Lebor nye Redha senyum,yelah hari bersejarahlah katakan,hehehehe.
Nie parent si Sheil, merangkap bakal mertua lah,kan.Ayah Sheil nie niaga sendiri dan alhamdulillah perniagaannya semakin berkembang dan juga merangkap boss kepada Redha di tempat kerja,hehehehe.Yang kecik comel-comel tu,adik Sheil. Kembar kot kalau tak silap aku.
Nie plak parent si Redha..
Insyallah, kalau dipanjangkan umur ,mereka akan melangsungkan walimatulurus pada tahun nie. Kepada pembaca,marilah kita berdoakan mereka agar dipermudahkan rezeki dan diselamatkan dari apa-apa bencana dan kejahatan. Aminn...

3 ulasan:

joeazah berkata...

kepada redha aku ucapkan taniah sebab dah betunag....kepada kawan2 sekolah yang dipaparkan tajul kalau nak hubungi aku boleh mintak no kat tajul....
aku dengan azah nak minta maaf kat semua kawan2 kelas sekolah dulu sebab xbagi tau waktu aku betunang dulu harap dapat maafkan kami ye... :-)

Tajul_Khaizimi berkata...

e2 joe kawan kite,dari sekolah menengah kebangsaan sri kurau.
joe...jgn risau joe,kitorang dah maap kan,tapi kawin nanti jgn lupa plak pgl,klu x merajuk lagi tau,hahahahahah...

Cik Bee berkata...

abg tajul bile lagi?? hihi =D nt jngn lupe jmput bha n adik2 yg lain ek

.