Khamis, 28 Mei 2009

Percutian yaNG TaK TErancANG

Salam ukhuwah kepada semua. Pada suatu hari, member sekolah menengah aku call aku, dia kata dia kerja kat kuantan. Aku time tu ada kat muadzam shah,maka senang lah nak berjumpa, untuk melepaskan keboringan dan bertanya khabar. Aku sekarang sedang menemani kawan aku tu, Redha ke Mersing, semalam.Nie buktinye,pantai mersing memang memukau. Tenang di hati dan damai di kalbu.Sambil menghayati pantai mersing nie, Redha nie tetiba je ambik gambar nie, konon nak wat candid lah,tapi tak jadi. Tapi bila ditengok balik,lawa plak gambar aku nie,sebab tu aku post,hahahaha..Insyallah aku akan menemani kawan aku nie,Redha ke Pasuh (Felda Pasuh) esok, untuk lawatan kerja nya..(aku penyibuk je,nak tambah pengalaman lah katakan).
Dan esok juga,aku akan ke kuantan bersama nye,untuk bersiap-siap dengan persiapan untuk pertunangan si Redha nie,ahad nie. Nie pantai yang sempat aku snap jap,memang nampak sampah kat pasir-pasir tu,tapi ianya hanya kayu-kayu yang telah dihanyutkan oleh laut nie sendiri.Memang tenang, aku syorkan,kalau korang nak ajak kawan-kawan korang lepak dan nak wat gathering nie, wat lah kat Tunjuk Laut Beach Resort, terletak di Mersing nie, kat Tanjung Leman, dekat ngan Felda Tengaroh kalau tak silap.Semalam cas nye cuma RM 130.00 je.Memang berbaloi.
Nie lah kawan aku si Redha nie,awas buat kaum hawa yang single,dia nie nak bertunang dah tau,insyallah nak bernikah bulan 9 nie,insyallah,(dia dah kena cop,aku blom lagi,hehehehe) mari lah sesama doakan dia,semoga cepat-cepat nikah, buat Redha aku ucapkan ko,"selamat majau jaya dan hati-hati ckit,ko tu darah manis,hahahaha.."

1 ulasan:

joeazah berkata...

askm....wei tajul hang duk temenung apa... 2 la orang suruh tunang cepat2 x nak ne kawan nak betunang baru nak temenung.....
x pala apa2 pun aku doakan hang cepat2 kawin boleh hang bulan madu kat pantai ne....hehe jagan marah....

.