Khamis, 16 Oktober 2008

Salam

This my first blog..erm..nak cakap apa ek.aku bukan seorang yang suka byk cakap(kecuali tergelabah ckit laa),but still bercakap sebenarya buat kita percaya dan berkeyakinan,bukan saje dapat develop kita punya communication skill tapi bleh dapat information yang baru.Yelah kita nie manusia,kena lah banyak belaja,Tuntut lah ilmu samapi Negeri Cina,e2 yang Rasulullah cakap.Justeru itu,meh le ramai2 kita tuntut ilmu sebanyak mana yang terdaya,selagai hidup kat dunia nie,dan masih bernyawa kita cuba timba ilmu.
tapi jgn lah timba ilmu yang bukan2,ilmu pukau lah,menurun lah,menaik lah,ke tepi lah,ke kanan lah,hahhahaha,kan dah melalut.Bukan tak leh timba ilmu kebatilan nie,tapi biar ilmu fadu ain dak kifayah dulu teguh,kukuh dan jitu.Then nak tuntut ilmu perubatan yang turun2 tu pun bleh.Dan bila dah ada ilmu tu,jgn lah simpan2 buat pekasam.Tak baik tau.Allah marah tau.Dah ilmu tuh,jgn plak tak amal kan cam aku.heheheheheh.salah taip plak.tak pe lah.guna lah ilmu untuk tolong2 orang.nescaya bila kita tolong orang sekali,Allah akan tolong kita balik ngan 10 kebaikan tau.Banyak tuh.
Sambil2 nak menjinak2 ngan blog nie,saya tajul,nak ambik kesempatan mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri,Maaf Zahir Batin.Walaupun macam terlambat,aku percaya klu sebulan kita pose,mestilah raya pun kena sebulan,ye dak??hahahaha.itu lah otak aku time kecik2 dulu,kuat berangan dan mengarut,hahahahahah.

1 ulasan:

Tajul_Khaizimi berkata...

hmm...mmg xde org ke???

.